سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ و او را از خیر پرسیدند فرمود : ] خیر آن نیست که مال و فرزندت بسیار شود ، بلکه خیر آن است که دانشت فراوان گردد و بردبارى‏ات بزرگمقدار ، و بر مردمان سرافرازى کنى به پرستش پروردگار . پس اگر کارى نیک کردى خدا را سپاس گویى و اگر گناه ورزیدى از او آمرزش جویى ، و در دنیا خیرى نبود جز دو کس را : یکى آن که گناهانى ورزید و به توبه آن گناهان را در رسید ، و دیگرى آن که در کارهاى نیکو شتابید . [نهج البلاغه]
شاهرخ خان

شاهرخ خان

اسم: King Khan, SRK, Shahrukh
تاریخ تولد: 2 November 1965 shahrukh khan
قد: 5"9" یا1.75 m
نشان ستاره ای: Scorpio

شهر: New Delhi
کشور: هند
مادر: Fatima Begum
پدر: Mir Taj Mohammed
خواهر یا برادر: یک خواهر به نام شهناز
فرزندان: پسر Aryaan, دختر Suhana
وضعیت تاهل: متاهل
همسر: Gauri Khan
دین: اسلام
ملیت: هندی 

تحصیلات: فارغ التحصیل کالج Hensraj   - دانشجوی فوق لیسانس ارتباطات عمومی (فیلم سازی) در دانشگاه Jamiya Miliya islamiya, New Delhi  (بعد از یک سال دانشگاه را ترک کرد)

فلسفه زندگی: حتی اگر گرسنه نیستی حریص باش
علایق: انجام کار هایی مانند بازی با کامپیوتر عاشق شدن خواندنو...
غذای مورد علاقه: مرغ تنوری
بهترین نوشیدنی: Pepsi Cola
الگوی او: Amitabh Bachan, Dilip Kumar, Rishi Kapoor, Amir Khan, Akshay Kumar
قهرمان خانم برای او: Mumtaz
شغل: بازیگر بالیوود
زبان: english, hindi

پدر: مرحوم تاج خان?‌ فوت شده در سال ???? براثر بیماری سرطان

شغل پدر: وکیل و مبارز آزادی

مادر: مرحوم فاطمه خان? فوت شده در سال ????

شغل مادر: دادرس دادگاه

خواهر: شهناز خان

وضعیت تاهل: متاهل ( تاریخ ازدواج: ?? اکتبر ???? )

همسر: گوری چیبِر ( متولد ? اکتبر ???? )

فرزندان: آریان ( متولد ?? نوامبر ???? ) - سوهانا ( متولد ?? می ???? )

نوشیدنی مورد علاقه: نوشابه ی پپسی

میترسه از: اینکه کسی دستهاشو قطع کنه!‌ چون دستهاشو خیلی بکار میبره

کتاب مورد علاقه: Guid to the Galaxy نوشته ی داگلاس آدامز

نقشی که باجون و دل دوست داره بازی کنه: جیمز باند - بَت مَن

نقش مورد علاقه از بین فیلمهاش: کبهی هان کبهی نا

غذای مورد علاقه: تندوری چیکِن

اگه بازیگر نبود: افسر ارتش یا معلم مدرسه میشد

حیوان خانگی: ? تا سگ داشته به اسمهای تِبِکا و رِبِکا (ربکا مرده!)

عشقهاش: خانواده ش - خواهرش - پدرومادرش - سگش - خانه ش - کارش

احترام میذاره به: Mother Teresa

بازیگران مورد علاقه: آمیتاب بچن - دیلیپ کومار - ریشی کاپور - امیر خان - آکشی کومار

دوست داره با اینا همبازی باشه(مرد): سانجی دات - آنیل کاپور - جکی شروف - ریتیک روشن - سلمان خان

دوست داره با اینا همبازی باشه(زن): جوهی چاولا - مدهوری دیکشیت - کاجول

کلمه ای که همیشه بکار میبره: ! Let"s do it

چیزهایی که به وجد میارنش: باران - لب - بازیهای کامپیوتری - کامپیوتر - کتاب

چیزهایی که ازشون بدش میاد: دروغگوها - صبح زود - گرما

ماشین در زمان مدرسه: ماروتی وَن

ماشین در حال حاضر: پاژیروی آلبالویی - بی ام و - هیوندا سانترو 

برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه: همه ی برنامه های کانال Discovery

زمانیکه دروغ میگوید: وقتیکه نمیخواد دل کسی رو بشکنه

به یادماندنی ترین لحظه: روز ازدواجش و زمانیکه اولین جایزه ی فیلم فیر رو گرفت

بدترین لحظه: وقتی که پدر و مادرش فوت کردند

فلسفه ی زندگی: حتی وقتیکه گرسنه نیستی?‌ فقط حریص و تشنه ی بدست آوردن باش!

دوست داره شبها: چندتا کار رو همزمان انجام بده: کتاب بخونه?‌با کامپیوتر بازی کنه? گوری هم فراموش نمیشه!!

دوست داشت میتونست: آواز بخونه! آرزوشه که میتونست گیتار بزنه? تا میتونست وقتی میره مهمونی گیتار بزنه و آواز بخونه?‌چون فکر میکنه خیلی کار باحالیه!!

چه وقت و کجا بهترین لحظه رو داره: اتاق کامپیوتر و اتاق خوابش - او در آرامشه وقتی روی تختخواب با گوری دراز کشیده و حرف میزنه.

بیشتر بدانید:

 

موهای بسیار بلند ، بینی بزرگ ، اندامی لاغر و رنجور ، لب‌های نسبتاً کلفت هیچ کس باور نمی‌کرد فردی با این خصوصیات و چهره بتواند در دل تماشاگری راه باز کند.زیبایی چهره ، هیکلی تنومند و قدی بلند ، سه معیار اصلی انتخاب بازیگر با خصوصیاتش کاملاً بیگانه بود.شاهرخ خان در شبی مهتابی در خانه‌ی تاج محمد به دنیا آمد البته پیش از او «لالا» پا به این خانه گذاشته بود و 5 سال تمام تنها فرزند و دختر یکدانه‌ی پدر و مادر بود.
خانواده‌ی شاهرخ وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند اما در حال حاضر او یکی از گرانقیمت‌ترین ستارگان سینمای هند با دستمزدی افسانه‌ای است.شاهرخ خانِ علاقه مند به تحصیل و ورزش روزگاری می‌رفت تا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند و شاید کمتر کسی از شما بداند که او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود،اما به درخواست والدین خود در رشته‌ی اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت،لیسانسش را که گرفت وارد رشته‌ی فیلمسازی شد و مدرک فوق خود را در این رشته گرفت .یک شب به پیشنهاد یکی از دوستان به یک مهمانی مفصل دعوت شد و در آنجا ستاره‌ی اقبالش در چشمان گوری چیپر دانش آموخته‌ی مدرن اسکول، گره خورد این آشنایی در اندک زمانی به ازدواج ختم شد.گوری شدیداً با بازیگری مخالف بود و اصلاً نمی‌خواست که شاهرخ در سینما پا بگیرد اما این پسر راه خود را یافته بود و بازی در سریال‌ةای تلویزیونی را آغاز کرد اما هنوز به جایی نرسیده‌بود تا اینکه در سال 91 بعد از آشنایی با ویویک عازم بمبئی می‌شود و مورد توجه‌ی هما مالینی ستاره‌ی زن آن روزگار قرار می‌گیرد،هما می‌خواهد که او بازیگر اولین فیلمی باشد که او کارگردانی می‌کند برای آنکه چهره‌ی این پسر بدهیبت را به یک ستاره تبدیل کند ساعت‌های زیادی را با طراحان لباس و گریمور‌هایش مشورت می‌کند.اگر چه هرگز به یک چهره‌ی مطلوب دست نمی‌یابند و همه ناامید می‌شوند اما چیزی در وجود این جوان بود که هما را مصمم می‌خواست از او استفاده کند.به هر حال شاهرخ‌خان در این فیلم بازی می‌کند و «دل آشنا‌هه»به سکوی پرتاب او بدل می‌شود.12 سال بعد پس از آن شاهرخ ‌خان به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود.

 

شاهرخ خان ظاهری پسرانه و جوان دو چشم پر از شیطنت و لبخندی درخشان و شیوه ای کاملا متفاوت که بی تردید پر از سر زندگی و طراوتی است که یکی از بزرگترین امتیازات او محسوب می شود.

حضور او در سریالی مانند فوجی شروع خوبی برای او محسوب می شد و نقش او به نام ابی مانیو به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

فیلم های بازیگر و دار نیز بر خاتف انتظار باعث پیشرفت او شدند . و او تردیدی برای ایفای نقش در این فیلم ها نداشت.

در سال 1995 و با فیلم دلواله دلهنیا الجاینگه آدیتا چوپرا بود که شاهرخ خان گام مهم دیگری در زندیگیش برداشت او در این فیلم برای اولین بار نقش یک جوان عاشق را بازی می کرد که بعدها بسیار مورد تقلید قرار گرفت.

سال ها گذشت و شاهرخ خان با موفقیت های عظیمی روبه رو شد فیلمی مانند کوچ کوچ هو تاهه با اینکه داستان تکراری دختر و پسری دانشجو بود اما با هنر فوق العاده بازیگرانش به یک نقطه اوج تبدیل شد.

او مان و با حضور در گابهی خوشی گابهی غم ثابت کرد که برتر از دیگر بازیگران است.

او در سال 1999 با فیلم پیر بی دل هه هندوستانی کمپانی تهیه فیلم خود را افتتاح کرده بود و آشوکا فیلم بعدی آنها در این کمپانی بود که هر دو با برخوردد های منتقدان روبه رو شدند اما در گیشه موفق نبودند.

تجربه بعدی او حضور در اثر موفق سانجی لیلا بانسالی دیوداس بود مسلکا حضور شاهرخ خان و باازی زیبای او یکی از علت های موفقیت های بیش از اندازه این فیلم بود.

جوانی شادابی بیقیدی و آزادی و حس خنده و شادمانی که نقش او در چلته چلته داشت چیزی بود که یاد آور شاهرخ خان در سالها پیش بود.

مدتی کوتاه بعد ار آن هم نوبت کال هو نا هو نیکیل آدوانی بود که شاهرخ خان در آن نقش فردی را بازی می کرد که سعی می کرد با تمام مشکلات و سختی ها کاری کند که دنیا جای زیباتر و شادتر به نظر بیاید. نقش عالی بود و شاهرخ آن را فوق العاده اجرا کرد و همین باعث شد که منتقدین فیلم را جادوی شاهرخ خان بنامنند.

شاهرخ خان نسبت به بازیگران دیگر به جایی دورتر از تصورات رسید و خیلی ها معتقدند که شاهرخ خان مهره شانسی دارد که نا این حد باعث پیشرفت او با این سرعتت شده است.

شاید خیلی هم دور از واقعیت نباشد زیرا اگر چه شاهرخ خان مانند بسیاری از بازیگران درگر توسط خانواده خود پشتیبانی نمی شد و هیچ تکبه گاهی در سینما نداشت و همه به خصوص خود شاهرخ می دانند که شاهرخ خان تمام موفقیت خود را مدویون یک هدیه خدادادی و استعداد فوق العاده و بی نظیر است.

در مدرسه‌ی سنت کلمبیا در دهلی‌نو برنده ی جایزه‌ی شمشیر افتخار می‌شود،این جایزه مخصوص بهترین شاگرد بود.
-نام خود را پیش از این به صورت شاه رخ خان تلفظ می‌کرد.
-سال 1990 بهترین ستاره‌ی هند شد .
-یک پسر و یک دختر دارد به نام‌های آریان وید و سوهان
-در فیلم‌های آدیتا چوپرا بدون خواندن فیلمنامه حاضر به ایفای نقش می‌شود.
-به همراه عامر‌خان و سلمان‌خان مثلث معروف خان‌های بالیوودی را تشکیل می‌دهد.
-زوج سینمایی او کاجول بود..
-یک کمپانی تولید فیلم به نام«دیریمز آنلیمیتد»اداره می‌کند البته در اداره آن با جوهی چاولا و عزیز میرزا همکار و شریک است.
-در سال 2004 از سوی مجله‌ی تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت.
-در فیلم گبی خوشی گبی غم پسرش نقش کودکی او را ایفا کرد.

 

گوری یک داستان عاشقانه
صحبت در مورد شاهرخ خان و زندگی خصوصی او بدون آئردن نام گوری چیپا کامل نمب شود.

گوری چیپا دختر اقسر باز نشسته رامش چیپا . گوری در یک خانواده برهما متولد شده است او خانواده اش گیاهخوار بودند و در خانهشان معبدی برای انجام مراسم مذهبی داشتند.

شاهرخ یک مسلمان بود و در هندوستان مذهب یکی از مسائل اصلی و کلیدی در ازدواج ها محسوب می شد اما در سال 1984 برای اولین بار گوری را دید و بلاخره در سال 1991 با وجود مشکلات بسیار با او ازدواج کرد که به راستی به سرانجام رساندن چنین ازدواجی کار مشکل و ناممکنی به نظر میرسید.

گوری کاملا قابل قبول به نظر میرسید چون خانواده او به هبچ وجه با این ارتباط موافق نبودنند اما با وجود همه مسائل دیدار های آنها به مدت شش سال ادامه یافت خانواده گوری مایل بودند او با یکی از وذهب خودشان ازدواج کند اما شاهرخ حاضر بود هر کاری انجام دهد تا به گوری برسد. او بیش از حد به گوری وایسته بود به طور مثال اگر گوری بدون اجازه او مویش را کوتاه می کرد باعث ناراحت شدن شاهرخ می شد. سپس صبر گوری به پایان رسید و به شاهرخ گفت که می خواد این رابطه دیوانه وار را تمام کند .او در سال 1986 بدون اطلاع شاهرخ از خانه خارج شد و به بمبئی آمد و شاهرخ هیچ چاره ای نداشت جز اینکه به دنبال عشقش به شهر رویاها بمبئی پا بگزارد . شاهرخ به همراه دوست صمیمی اش به بمببئی آمد و در آنجا به دنبال گوری گشت او به دنبال او به خشوش سواحل را جستجو کرد چون مطمئن بود علاقه و میل شدید گوری را به اون سئاحل زیبا می کشاند.

روز ها می گذشت و پول سفر آنها رو به اتمام بود اما آنها هنوز گوری رو پیدا نکرده بودند تا اینکه روز ی به آنها راننده تاکسی ای توصیه کرد ساحل آکسا را نیز جستجو کنند و آن دو نیز راهی آکسا شدند و در آنجا ناگهان شاهرخ گوری را دید که در کنار آب ایستاده و مدتی بعد نیز گوری متوجه او شد مدتی به یکدیگر خیره ماندند تا اینکه گروی به سوی او دوید و او را در آغوش گرفت و هر دو شروع به گریه کردند و این لحظه ای بود که هیچ گاه قابل توصیف نخواهد بود لحظه ای که هر دو متوجه شدند هیچ گاه بدون یکدیگر نمی توانند زندگی کنند.بلاخره این مدت گزشت و این دوران پر از اضطراب در روز 26 آگوست به پایان رسید و آنها زن و شوهر شدند و مراسم ازدواجشون را بنا به اصرار گوری بر طبق آداب و رسوم مسلمان ها و هندو ها برگزار کردند.

حالا با گذشت چیزی حدود 15 سال از این مراسم چه کسی فکر می کند که گوری اشتباه کرده است و تصمیم درستی نگرفته است با وجود چنین مردی و عشق همیشگیش هیچکس

 

بیوفیلم :

Baiju Aur Tansen (2006
New Year (2006
Kabhi Alvida Na Kehna (2005
Don (2006
Munnabhai Meets Mahatma Gandhi (2005
Paheli (2005
Silsiilay (2005
Kaal (2005
Swades (2004
Veer-Zaara (2004
Main Hoon Na (2004
Yeh Lamhe Judaai Ke (2004
Kal Ho Naa Ho (2003
Chalte Chalte (2003
Saathiya (2002
Shakti: The Power (2002
Hum Tumhare Hain Sanam (2002
Devdas (2002
Kabhi Khushi Kabhie Gham... (2001
Asoka (2001
One 2 Ka 4 (2001
Gaja Gamini (2000
Mohabbatein (2000
Har Dil Jo Pyar Karega... (2000
Josh (2000
Hey Ram (2000) (as Shah Rukh Khan
Phir Bhi Dil Hai Hindustani (2000
Baadshah (1999
Kuch Kuch Hota Hai (1998
Dil Se.. (1998
Achanak (1998
Duplicate (1998
Dil To Pagal Hai (1997
Yes Boss (1997
Koyla (1997) (as Shah Rukh Khan
Gudgudee (1997
Pardes (1997
Dushman Duniya Ka (1996
Army (1996)
Chaahat (1996
English Babu Desi Mem (1996
Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995
Guddu (1995
Karan Arjun (1995
Oh Darling! Yeh Hai India (1995
Ram Jaane (1995
Trimurti (1995
Zamana Deewana (1995
Anjaam (1994
Baazigar (1993
Darr (1993
Kabhi Haan Kabhi Naa (1993
King Uncle (1993
Dil Aashna Hai (1992
Chamatkar (1992/I
Deewana (1992
Maya Memsaab (1992
Raju Ban Gaya Gentleman (1992
"Idiot" (1991) (mini) (TV
"Circus" (1989) (TV
"Fauji" (1988) (TV

In Which Annie Gives It Those Ones (1988) (T

 



 



  • کلمات کلیدی : بیوگرافی شاهرخ خان، شاهرخ خان، بیوفیلم شاهرخ خان
  • ¤ نویسنده: محیا
    88/4/8 ساعت 11:42 عصر
    نظرات دیگران ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس